Vuosikokouksen päätöksiä

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys ry:n vuosikokouksen 2024 päätöksiä

Hallitus vuonna 2024: Hallituksen puheenjohtaja Erkki Välimäki ja varapuheenjohtaja Mauno Westergren, muut jäsenet Erkki Aaltonen, Annikki Kärki, Matti Valtteri Lehtinen, Outi Metso, Tapio Paavonen, Tuija-Maija Pullinen, Outileena Uotila ja Maiju Vuorenoja.

Jäsenmaksut vuonna 2024: vuosijäsen 10 euroa ja ainaisjäsen 150 euroa.
Vuosijäsenmaksun pyydämme maksamaan 30.5. mennessä  tilille: FI98 5660 0650 0769 04. Viestiin jäsenmaksu ja  nimi.  Huom! Ei koske ainaisjäseniä, jotka ovat maksaneet jäsenmaksun aikaisemmin.

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys ry:n toimintaa vuonna 2024

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen 92. toimintavuosi aloitettiin vuosikokouksella, joka pidettiin  14.3. Pukstaavissa. Kokouksen jälkeen kulttuuritorstain ohjelmassa  muisteltiin yhdistyksemme pitkäaikaista sihteeriä, kotiseutuneuvos Antti Prusia ja hänen arvokasta kotiseututyötään.  Antti Prusin syntymästään tuli 30.11.23 kuluneeksi 100 vuotta.

Merkittävää toimintaa

Kuluva vuosi on 75 vuotiaan Suomen Kotiseutuliiton juhlavuosi ja huomioimme tämän. Juhlavuoden kunniaksi järjestämme Vammalan torilla ”pystykahveet” lauantaina 25.5. klo 10-13.

Olemme mukana Vanhan kirjallisuuden päivillä  28 – 29.6.24 Sylvään koululla.

Lauantaina 29.6. vietämme Tyrvään Päivää  Pukstaavissa klo 17 alkaen. Ohjelmassa on aluksi museokierros ja sen jälkeen klo 17.30 kahvit. Luento alkaa klo 18 ja aiheena on Maapallo potilaana. Emeritus-professori Kari Raivio kertoo uusimmasta kirjastaan.

Mantan päivää vietämme Pukstaavissa kulttuuritorstaina 24.10.24.Teemana on Tuomas Ragvaldinpoika, jonka syntymästä tulee tänä vuonna kuluneeksi 300 vuotta.

Sammaljoen kirkko täyttää 100 vuotta. Kirkon ja seurakuntapiirin historiasta kertoo Sammaljoen kirkossa pastori Hannu Heikkilä 28.4. klo 13. Hän jatkaa luentojaan  syksyllä su 13.10. ja su 27.10. klo 13.

Erkki Aaltosen luento to 7.11. klo 18 Pukstaavissa  ”Sota kotiseudulla”.

Retki:  Kotiseutuliiton Kulttuuriympäristöpäivien teema on ”Reitit ja risteykset, väylät ja verkostot”. Tähän teemaan liittyy myös syyskuun retkemme, joka suuntautuu historiallisille teille. Retkipäivä ja -ohjelma julkaistaan myöhemmin.