Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen vuoden 2019 vuosikokouksen uutisia

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys ry:n
sääntömääräinen vuosikokous oli tiistaina 26.3.2019  klo 18 Pukstaavissa.

Poimintoja toimintasuunnitelmasta:

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen 87. toimintavuosi alkoi vuosikokouksella 26.3. Pukstaavissa. Kirjailija Pirjo Tuominen kertoi aluksi millainen kaupunki Sastamala on kirjojen aiheena ja millainen prosessi on historiallisen romaanin kirjoittaminen.

Vuonna 2019 vietetään myös perinteistä Tyrvään Päivää su 28.7. Tyrvään Pyhän Olavin kirkolla, messu klo 10, kirkkokahvit ja ohjelmaa. Tyrvään Päivän vietosta tarkemmin myöhemmin.

Vuosikokouksen päätöksiä:

Hallituksen puheenjohtaja Erkki Välimäki ja varapuheenjohtaja Mauno Westergren, hallituksen muut jäsenet Erkki Aaltonen, Annikki Kärki, Matti Valtteri Lehtinen, Outi Metso, Tapio Paavonen, Tuija-Maija Pullinen, Outileena Uotila ja Maiju Vuorenoja.

Luentoja ja tapahtumia

Professsori Reino Keron  kirjan ”Tyrvään juuret” julkistaminen Pukstaavissa to 27.6. klo 17.00

Tyrvään Päivä su 28.7.2019 Tyrvään Pyhän Olavin kirkolla

Mantan Päivä lokakuussa 22.10. päivän tienoolla yhteistyössä Sastamalan seudun museon kanssa.

Erkki Aaltosen luento 11.11. klo 18  Pukstaavissa, Suomen salainen apu Virolle -91

Retkiä ym.

Outileena Uotila toteuttaa maalis-huhtikuussa kiertokävelyn Sastamalassa: ”Kulkurina Sastamalan ympäri”. Retki sujuu kävellen ja pysähdellen – päivän tai kaksi kerrallaan viikonloppuisin alkaen perjantaina 29.3.2019. Kotiseudun kiertäjän ja  Kotiseutuyhdistyksen jäsenen retkestä tulee tietoa yhdistyksen nettisivulle ja facebooksivulle.

Sastamalan kaupunki täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Kotiseutuyhdistys järjestää torstaina 23.5. kotiseutukierroksen ” Sastamalan sykkivä sydän”, joka vie matkalle kaupungin keskustan tuntumaan. Iltapala Vehmaan tilalla. Retkestä erillinen esite. Retken hinta 15 euroa sis. myös iltapalan.

Lähtö klo 16.30 linja-autoasemalta ja paluu n. klo 20

Ilmoittautumiset info@tyrvaanseudunkotiseutuyhdistys.fi tai puhelimitse sihteerille, 044 5134150.

Kirjan saralta:

Julkaisemme porfessori Reino Keron kirjan Tyrvään juuret. Kirjan  julkistus on 27.6. Pukstaavissa. Kirjaa on myynnissä Vanhan kirjallisuuden päivillä yhdistyksemme osastolla.

Lisäksi julkaisemme ”Kulkurin plokin” sekä Sastamalan Oppaat ry:n 40-v historiiikin vuoden 2019 aikana.

Järjestämme kirjojen PopUp -myyntiä 7.12.2019 klo 11-15 Jaatsin piharakennuksessa.

Myymme kirjojamme ja isäntäviirejä myös nettisivujemme kautta. os. tyrvaanseudunkotiseutuyhdistys.fi.

Tyrvään Sanomien vanhat kuvat -julkaiseminen ja arvaus jatkuu. Palkinnoksi annetaan kirja yhdistyksen julkaisusarjasta.

Jäsenasiaa:

Jäsenmaksut vuonna 2019: vuosijäsen 10 euroa ja ainaisjäsen 150 euroa.
Huom! Yhdistyksemme julkaisuista annamme jäsenillemme 20% alennuksen.

Olemme myös facebookissa.

Otamme kiitosmielellä vastaan toimintaamme ja kotiseutuun liittyviä ideoita ja toiveita.

Hyvää kevättä toivottaen!

Erkki Välimäki, puheenjohtaja,                 Maiju Vuorenoja, sihteeri