Uusia kirjoja ilmestynyt

Lokakuussa  2018 ilmestynyt julkaisu 97.

Paikallista kulttuuriperintöä  sisältää myös uusi teoksemme Tämmöstä kans Sastamalasta. Kotiseutuneuvos Esko Pietilä (1928-2017) oli olennaisesti mukana tämän kirjan tekemisessä. Kirja julkaistaan hänen muistolleen.

Tämmöstä kans Sastamalasta on jatkoa pari vuotta sitten ilmestyneelle kirjalle Tämmöstä Sastamalasta. Kirjan hinta 25 euroa.

Painetusta kirjasta on jäänyt epähuomiossa pois seuraavat tekijänimet:

Arja Valtonen haastatteli kotiseutuneuvos Simo Penttilää ja kirjoitti hänestä kotiseutuneuvokset  -osuuteen, sivu 12.

Urpo Vuorenojan ottamia tai skannaamia kuvia ovat lähes kaikki, joissa lähdettä ei mainita.

Kirjan toimituskunta pahoittelee asiaa.

Kesällä 2017 ilmestyneet kirjat, julkaisut 93 ja 94:

XCIII Näköispainos Tyrvään Mantasta: Samoissa kansissa Katri Rinne: Amanda Jokinen, tyrvääläinen kansanparantaja ja Antti Nummi:  Vaimo, kun sairaita parantaa,  20 e

XCIV Marja-Liisa Rönkkö: Emil Danielsson, Valoisa mieli,  40 e

Lisäksi myynnissä on Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen 92. julkaisu nimeltään Tämmöstä Sastamalasta. Tuttuja ja tuntemattomia paikkoja, johdatusta paikalliseen puheenparteen, kokemuksia ja muistoja opintieltä ja saavutuksia ja elämyksiä urheilun saralta. Sekä mennyttä aikaa että tätä päivää. Suositellaan jokaiselle Sastamalan asukkaalle, neuvoksi muualta muuttaneeelle, muistoksi muualle lähteneelle ja tietysti loma-asukkaalle ja tänne johkaantuneelle turistille.