Jäsenkirjeet

Jäsenkirje 1/2018

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys ry:n toimintaa vuonna 2018

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen 86. toimintavuosi alkoi kotiseutuneuvos Esko Pietilän muistonäyttelyn kokoamisella ja toteuttamisella Kulttuuritalo Jaatsilla 6.-25.3. 2018. Näyttelyssä on jaossa kirjanen, Sastamalan seudun museon vaiheita Esko Pietilän museonhoitaja aikana. Kirja julkaisu no XCVI. Näyttely toteutetaan yhteistyössä Sastamalan seudun museon, Rudolf Koivun Ystävät ry:n, Sastamalan kaupungin kulttuuripalvelujen ja Pietilän perheen kanssa.

Vuosikokouksen päätöksiä: Hallituksen puheenjohtaja Erkki Välimäki ja varapuheenjohtajana Mauno Westergren, hallituksen muut jäsenet Erkki Aaltonen, Annikki Kärki, Matti Valtteri Lehtinen, Tapio Paavonen, Tuija-Maija Pullinen, Outileena Uotila ja Maiju Vuorenoja.

Luentoja

Kevät 1918 -keskustelutilaisuus to 19.4. klo 18 Pukstaavissa. Mukana keskustelemassa Juhani Piilonen, Seikko Eskola ja Riina Haanpää. Tilaisuus on maksuton ja sen järjestävät Sastamalan seudun museo, Sastamalan kulttuuripalvelut ja Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys. Kahvitarjoilu.

3.9.2018 klo 18 Erkki Aaltosen luento Suomen itsenäisyyteen liittyvistä taisteluista Pukstaavissa.

Sastamalan leluverstasperinne -luento to 6.9. klo 18 Pukstaavissa. Matti Niemi kertoo Niemen tehtaiden leluvalmistuksesta ja Sastamalan seudun museon projektityöntekijä Marja-Leena Santanen museon tekemästä kartoituksesta. Tilaisuus on maksuton ja sen järjestävät Sastamalan seudun museo ja Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys. Kahvitarjoilu.

Amandan nimipäivä 26.10.  Tyrvään Manta -juhlavuodesta jäänee elämään perinnehoitopäivä ja tässä on kotiseutuyhdistyskin mukana.

Retki Ke 23.5.18 uudistettu Eduskuntatalo ja Hietaniemen hautausmaa.

Sunnuntaina 19.8.2018 Sastamalan Vanhat talot avaavat ovet -päivä klo 12-18.

Kirjan saralta: Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys julkaisee  Tämmöstä Sastamalasta (työnimi) osan 2. Kirja valmistuu Vanhan kirjallisuuden päiville, 29. – 30.6. 2018.

Järjestämme kirjojen PopUp-myyntiä Jaatsin piharakennuksessa joulun alla.

Kirjojamme ja isäntäviirejä saa nettisivujemme kautta. os. tyrvaanseudunkotiseutuyhdistys.fi.

Tyrvään Sanomien vanhat kuvat -julkaiseminen ja arvaus jatkuu. Palkinnoksi annetaan kirja yhdistyksen julkaisusarjasta.

Jäsenasiaa: Jäsenmaksut vuonna 2018: vuosijäsen 10 euroa ja ainaisjäsen 150 euroa.

Huom! Yhdistyksemme julkaisuista annamme jäsenillemme 20% alennuksen.

Yhdistyksemme nettisivuosoite on tyrvaanseudunkotiseutuyhdistys.fi ja olemme myös facebookissa. Ilmoitukset julkaisemme Tyrvään Sanomissa.

Otamme kiitosmielellä vastaan toimintaamme ja kotiseutuun liittyviä ideoita ja toiveita. Hyvää kevättä toivottaen!

Erkki Välimäki, puheenjohtaja

Maiju Vuorenoja, sihteeri