Jäsenkirjeet

Jäsenkirje 1/2017

Hyvät Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys ry:n jäsenet!

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen 85. toimintavuosi alkoi Tyrvään Mantaa juhlimalla. Olemme mukana juhlavuoden toimikunnassa.

Vuosikokouksen päätöksiä
Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys ry:n puheenjohtajaksi valittiin edelleen Erkki Välimäki ja varapuheenjohtajaksi Mauno Westergren. Erkki Aaltonen, Annikki Kärki ja Matti Valtteri Lehtinen valittiin uudelleen vuosiksi 2017-2018. Jyrki Jokisen jäätyä pois hallituksesta, hänen tilalleen valittiin Ari Virtanen vuosiksi 2017-2018. Muut hallituksen jäsenet ovat Tapio Paavonen, Outi Metso, Outileena Uotila ja Maiju Vuorenoja.
Jäsenmaksut päätettiin pitää ennallaan: ainaisjäsenmaksu 150 euroa ja vuosijäsenmaksu 10 euroa.

Sastamalassa järjestetään Suomi 100v juhlavuoden kunniaksi monia tapahtumia ja retkiä. Niihin toivomme jäsentemme osallistuvan.
Ritajärven luonnosuojelualue on tutustumisen arvoinen retkikohde ja siellä on kesän mittaan useita yleisötapahtumia.
Sastamalan alueen tapahtumista lisää tietoa sastamala.fi.
Luentoja ja muita tapahtumia
la 20.5. Museoiden yönä avautuu Mantan kammari Sastamalan seudun museossa. Kansanparantaja Tyrvään Mantan juhlavuoden tapahtumista lisää pukstaavi.fi
to 8.6. klo 17.30 Sastamalan seudun Museolla luento ”Suomi 100v ja puhelin”, Matti Keskinen
30.6.-1.7. Vanhan kirjallisuuden päivät, yhdistys toisessa kerroksessa osastossa 12
4.-30.7. Vesarannan kesäteatterin näytelmä tänä vuonna on ”Sortavalan serkut”. Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen jäsenet saavat lipusta 2 e alennuksen. Ilmoita olevasi yhdistyksemme jäsen. Mukavia teatterihetkiä!
Sunnuntaina 20.8.2017 Vanhat talot avaavat ovet -päivä Sastamalassa, mukana yhteensä yli 50 taloa tai yritystä. Kohteisiin pääsee tutustumaan klo 12-18.
pe 6.10. klo 18-21 Kinnalan Koukulla ”Suomi 100v ruokaperinne”, Marja Koukku
ma 6.11. klo 19 Sastamalan seudun Museo, ”Ilmataistelut Suomen taivaalla”, Erkki Aaltonen

Kirjan saralta
Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys julkaisee näköispainoksen, jossa samoissa kansissa on Katri Rinteen kirja ”Amanda Jokinen, tyrvääläinen kansanparantaja” ja Antti Nummen kirja ”Vaimo kuin sairaita parantaa”.

Luettelo kaikista kirjoistamme on nettisivuillamme. Kirjojamme on myynnissä myös Pukstaavissa, Tyrvään kirjakaupassa, Tyrvään Antikvariaatissa ja Häijään Kapsäkissä.

Myymme kirjojamme ja isäntäviirejä myös nettisivujemme kautta. os. www.tyrvaanseudunkotiseutuyhdistys.fi.

Meidät löytää myös facebookista.

Tyrvään Sanomien ”Vanhat kuvat” arvuuttelu jatkuu, palkinnoksi kirja julkaisusarjastamme.

Vuoden 2017 aikana on tulossa yhdistyksemme jäsenille suunnattu julkaisujemme myyntikampanja: ”Jäsenille edullisesti lukuiloa”.

Erkki Välimäki, puheenjohtaja

Maiju Vuorenoja, sihteeri