Jäsenkirjeet

Jäsenkirje 1/2019

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen 87. toimintavuosi alkoi vuosikokouksella 26.3. Pukstaavissa. Kirjailija Pirjo Tuominen kertoi  millainen kaupunki Sastamala on kirjojen aiheena.

Vuosikokouksen päätöksiä:  Hallituksen puheenjohtaja Erkki Välimäki ja varapuheenjohtaja Mauno Westergren, muut jäsenet Erkki Aaltonen, Annikki Kärki, Matti Valtteri Lehtinen, Outi Metso, Tapio Paavonen, Tuija-Maija Pullinen, Outileena Uotila ja Maiju Vuorenoja.

Tapahtumia 2019

Luentoja:

Professsori Reino Keron  kirjan ”Tyrvään juuret” julkistaminen Pukstaavissa to 27.6. klo 17.00, Mantan Päivä lokakuussa 22.10. päivän tienoolla yhteistyössä Sastamalan seudun museon kanssa Erkki Aaltosen luento 11.11. klo 18  Pukstaavi, Suomen salainen apu Virolle -91.

Tyrvään Päivää vietämme Tyrvään Pyhän Olavin kirkolla su 28.7.2019. Ohjelma myöhemmin.

Jäsenasiaa:

Jäsenmaksut vuonna 2019: vuosijäsen 10 euroa ja ainaisjäsen 150 euroa.

Huom! Yhdistyksemme julkaisuista annamme jäsenillemme 20% alennuksen, kun kirjat ostetaan suoraan yhdistykseltä.

Retki:  Sastamalan kaupunki täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Kotiseutuyhdistys järjestää torstaina 23.5. kotiseutukierroksen ” Sastamalan sykkivä sydän”, joka vie matkalle kaupungin keskustan tuntumaan. Iltapala Vehmaan tilalla. Lähtö linja-autoasemalta klo 16.30, hinta 15 euroa.      Retkestä erillinen esite.

Sunnuntaina 18.8.2019 Sastamalan Vanhat talot -päivä klo 12-18.

Kirjan saralta: Professori Reino Keron kirja,  Tyrvään juuret, julkistetaan to 27.6. Pukstaavissa. Kirjaa on myynnissä Vanhan kirjallisuuden päivillä yhdistyksemme osastolla.   Lisäksi julkaisemme Outileena Uotilan Kulkurin plokin sekä kuvauksen Sastamalan alueen kotiseututoiminnasta oppaan näkökulmasta 40 vuoden ajalta.

Kirjojen PopUp -myyntiä  on 7.12.2019 klo 11-15 Jaatsin piharakennuksessa. Myymme kirjojamme ja isäntäviirejä myös nettisivujemme kautta,  tilauksen voi lähettää myös suoraan sihteerille.

Yhdistyksemme nettisivuosoite:

tyrvaanseudunkotiseutuyhdistys.fi

Olemme myös facebookissa. Ilmoitukset julkaisemme Tyrvään Sanomissa.

Otamme kiitosmielellä vastaan toimintaamme ja kotiseutuun liittyviä ideoita ja toiveita.

Erkki Välimäki, puheenjohtaja

Maiju Vuorenoja, sihteeri