Syksyn 2019 tapahtumia

Tyrvään Mantan nimipäiväkahvit  lauantaina 26.10. Klo 13 Pukstaavissa (Marttilank. 12) FT Kalle Kanaoja kertoo terveysoppaista ja kansanparantajista Suomen historiassa. Esityksessä tarkastellaan Amanda Jokista ja muita lukutaitoisia kansanparantajia, jotka ottivat oppia terveyskirjallisuudesta tai olivat opiskelleet lääketiedettä. Luonto- ja ympäristöneuvoja Pauliina Salminen esittelee yrttejä ja valmistaa pihkavoidetta. Myynnissä on myös Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen julkaisuja.
T

Maanantaina 11.11. klo 18 Erkki Aaltonen pitää lukion opiskelijoille suunnatun luennon Pukstaavissa. Aiheena on ”Kotiseutumme miesten jatkosota”. Luennolle ovat muutkin tervetulleita. Klo 19 samassa paikassa on yleisöluento suomalaisten osuudesta Viron itsenäistymiseen v. 1918-1919 ja 1991. Tohtori Heikki Rausmaa Viron ystävyysseurasta, Tuglas-seura, kertoo Suomen salaisesta avusta Virolle v 1991, kun maan itsenäisyys palautui.

Lauantaina 7.12. klo 10 -14 on Jaatsin pihamökissä kirjojen PopUp-myymälä, josta saa yhdistyksemme julkaisuja, tarjouksia myös luvassa. Osoite Gallen-Kallelankatu 1.

K