Uusimmat kirjamme!

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen sadas julkaisu on professori Reino Keron kirja ” Tyrvään juuret”.  Kirja kattaa Tyrvään historiaa 1500-luvun puolivälistä 1860-lukuun saakka. Kirja sopii yhtä hyvin maallikoiden kuin tutkijoidenkin luettavaksi. Kirjan voi ostaa Pukstaavista ja Tyrvään kirjakaupasta tai suoraan yhdistyksestä.

Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksen sadas julkaisu on professori Reino Keron kirja ” Tyrvään juuret”.  Julkistamistilaisuus on Pukstaavissa torstaina 27.6. klo 17. Kirjaa on myynnissä osastollamme Vanhan kirjallisuuden päivillä

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kulkurin päiväkirja kertoo Outileena Uotilan kokemuksista kotiseudusta, sen luonnosta, keväästä ja vähän reitin varrella tavatuista ihmisistäkin. Kirjoittaja totetutti kiertokävelyn Satamalassa keväällä 2019. Tätä kirjaa saa myös Pukstaavista ja Tyrvään kirjakaupasta sekä suoraan yhdistyksestä.

:::::::::

Lisäksi saatavana on Tämmöstä Sastamalasta ja Tämmöstä kans Sastamalasta.

Hyvä tietopaketti paikkakunnastamme.   Vaikka lahjaksi!

Painetusta kirjasta on jäänyt epähuomiossa pois seuraavat tekijänimet:

Arja Valtonen haastatteli kotiseutuneuvos Simo Penttilää ja kirjoitti hänestä kotiseutuneuvokset  -osuuteen, sivu 12.

Urpo Vuorenojan ottamia tai skannaamia kuvia ovat lähes kaikki, joissa lähdettä ei mainita. Kirjan toimituskunta pahoittelee asiaa.

Yksi kommentti artikkeliin ”Uusimmat kirjamme!”

1. Hienoa. Mahtava juttu. Esko Pietilä keräsi kaupungille upean kokoelman taideteoksia ja museoesineitä. Hän kertoi tarinoita esineistä ja oli aina valmis neuvomaan ja auttamaan niin isoissa kuin pienissä asioissa. Jaatsi sopii täydellisesti muistonäyttelyyn.